Не всі експортери знають, що документи, необхідні для митного оформлення, недостатні для роботи на ринку ЄС. Наприклад, дуже важливо дотримуватись вимог до екодизайну, які значно посилилися в останні часи згідно з Директивою 2009/125/ЄС про Енергомаркування.

Ці вимоги включають:
— правильне оформлення Декларації СЄ / сертифікату СЄ.
— реєстрацію кожної моделі продукції на відповідному веб-сайті ЄС з наданням повного технічного файлу, включаючи протокол випробувань на відповідність регламенту з екодизайну.
Будь-який потенційний клієнт може запросити цей технічний файл, і в разі відсутності хоча б частини обов’язкових документів, їх невідповідності стандартам або їхньої дійсності можуть виникнути серйозні проблеми.
— наявність уповноваженого представника в ЄС, з яким укладено договір довгострокового зберігання всіх технічних документів, готового надати їх будь-якій зацікавленій стороні за першим запитом.

І це ще далеко не повний перелік (детальніше про це потрібно уточнювати для кожного продукту).
Неправильне оформлення документів може призвести до серйозних санкцій з боку контролюючих органів, включаючи вилучення продукції з обігу в Євросоюзі.

Щоб успішно пройти цей шлях з впевненістю і спокоєм, необхідно правильно підготувати продукт, його маркування, супровідну документацію і пройти всі необхідні випробування, ретельно вивчивши вимоги законодавства країни, куди ви плануєте експортувати. Також важливо отримати всі необхідні (коректні та повні) документи (що перелічені вище).

Варто зрозуміти, що коли клієнт звертається до лабораторії, він отримує відповідь на питання, чи відповідає його продукт певним стандартам (те, які він замовляє). Орган сертифікації видає сертифікат на підставі протоколів випробувань, аналізу документації, маркування продукту і, у деяких випадках, аналізу виробництва. Якщо яка-небудь з цих компонент не відповідає директивам і регламентам, сертифікат не буде виданий. Випробувальна лабораторія та орган сертифікації не повинні (і в деяких випадках навіть не мають права) консультувати клієнта щодо необхідних змін.

Також варто звернути увагу, що орган сертифікації не надає консультаційних послуг, а просто вирішує вашу поставлену задачу. Але, якщо ви поставите задачу неправильно, ви можете отримати некоректний пакет документів, через що можуть виникнути проблеми у майбутньому, на кордоні або під час продажу, а може навіть через довгий час після продажу на території Європейського союзу.
Важливо зрозуміти, що процес експорту в ЄС може бути складним, але з вірними підходами та допомогою кваліфікованих консультантів, ваша компанія зможе успішно пройти всі необхідні етапи та забезпечити відповідність продукції стандартам та вимогам Європейського союзу.

З приводу отримання дозвільної документації для ринку Європейського союзу Ви можете отримати консультацію у експерта ОЛЕКСАНДРА БЄЛОВА, комерційного директора «ЦЕНТРА МІЖНАРОДНОЇ СЕРТИФІКАЦІЇ, СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОРОГІЇ ТА ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ІНТЕРСЕРТСТАНДАРТ».